Thursday, December 01, 2011

Saya bukan siapa-siapa....



::Syaiful Ikhwan::


Apa patut saya buat bila teguran dibalas dengan kritikan? Bukan saya tak mau terima kritikan dia tapi saya tegur dia sebab saya rasa apa dia buat tu tak patut. Bukan saya tunjuk bagus tapi saya tak mau dia angap apa yang dia banggakan tu satu pencapaian yang hebat. Tu jer.... Takkan saya nak biarkan dia terus bangga dengan sesuatu yang dia anggap hebat tapi sebenarnya ianya sangat menjelekkan.



Atau mungkin saya yang tak memahami dia? Tapi perlu ke mempersendakan sesuatu yang dipanggil 'hidayah'? Dia tau tak maksud hidayah tu ek? Bukan saya cakap saya dah dapat hidayah. Itu bukan hak saya. 'Penghijrahan' saya bukan untuk ditunjuk-tunjuk tetapi sebagai kesedaran dalam diri saya sendiri. Takkan tergamak saya biarkan orang sekeliling saya terus membanggakan sesuatu yang tak harus dibanggakan. Mungkin satu hari nanti dia akan rasa apa yang saya rasa sekarang....

2 comments:

  1. Satu Muharram Detik Permulaan
    Perkiraan Tahun Islam Hijrah
    Perpindahan Nabi dan Umat Islam
    Dari Kota Makkah ke Kota Madinah

    Atas Keyakinan dan Iman Yang Teguh
    Kaum Muhajirin dan Ansar Bersatu
    Rela Berkorban Harta dan Nyawa
    Demi Menegakkan Islam Tercinta

    Hijrah Itu Pengorbanan
    Hijrah Itu Perjuangan
    Hijrah Itu Persaudaraan
    Hijrah Membentuk Perpaduan

    Oleh Itu Mari Semua
    Kita Sambut Maal Hijrah
    Tingkatkan Semangat Tegakkan Syiar Islam
    Untuk Sepanjang Zaman


    ** susah tuk kite mengubah pemikiran org lain, cuma doa yg dapat kite sedekah kan pada beliau ..
    pemikiran mak ngan perani lain la :p

    ReplyDelete