Wednesday, June 06, 2012

Rindu...

Rindu hatiku tidak terkira...
Terkenang orang yang jauh.

Monday, January 02, 2012

I wanna go for a ride

31.12.2011 @ Putrajaya bersama 'Blazing Rose Fun Cycling'. Malam new year paling sehat n berpeluh! huhuuuuu.... Harap ini permulaan yang bagus buat me n rangers. Even cume ber6, harap2 pasni rangers lain akan turut berkayuh! Niway, tq to miss mimie sbb inform putrajaya inter-park ride ni... memang fun habesh!!! Next event @ Melaka, ader bran? hehe.....

Thursday, December 29, 2011

I Love My Life!

Jika Engkau beri ampunan maka itu adalah hak Mu ya Allah, dan jika Engkau tinggalkan kepada siapa lagi hendak aku harapkan. Terima kasih Allah atas nikmat yang telah dan akan Engkau anugerahkan kepadaku. Sesungguhnya Engkau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. I love Allah, I love Rasulullah, I love Islam, I love my family, I love my friends & love my life! Happy New Year! Semoga kita sentiasa diberkati olehNya =)

Monday, December 12, 2011

my new baby in da house!!!!

Satu penantian yang panjang akhirnya tercapai. Thank You Allah! Alhamdulillah =) Hope aktiviti baru ni dapat mengeratkan lagi silaturahim between aku & anak2ku & also member2 yang dah xlarat nak mengelecek bola futsal tu... so, let the new game begin... eceh! =)

Thursday, December 01, 2011

Saya bukan siapa-siapa....



::Syaiful Ikhwan::


Apa patut saya buat bila teguran dibalas dengan kritikan? Bukan saya tak mau terima kritikan dia tapi saya tegur dia sebab saya rasa apa dia buat tu tak patut. Bukan saya tunjuk bagus tapi saya tak mau dia angap apa yang dia banggakan tu satu pencapaian yang hebat. Tu jer.... Takkan saya nak biarkan dia terus bangga dengan sesuatu yang dia anggap hebat tapi sebenarnya ianya sangat menjelekkan.



Atau mungkin saya yang tak memahami dia? Tapi perlu ke mempersendakan sesuatu yang dipanggil 'hidayah'? Dia tau tak maksud hidayah tu ek? Bukan saya cakap saya dah dapat hidayah. Itu bukan hak saya. 'Penghijrahan' saya bukan untuk ditunjuk-tunjuk tetapi sebagai kesedaran dalam diri saya sendiri. Takkan tergamak saya biarkan orang sekeliling saya terus membanggakan sesuatu yang tak harus dibanggakan. Mungkin satu hari nanti dia akan rasa apa yang saya rasa sekarang....

Kawan saya cakap....

Kawan saya cakap saya tak cukop dewasa tapi kalau dewasa seperti dia saya pilih untuk tidak dewasa. Tanggapan mengenai dewasa dia dan saya agak berbeza. Jadi saya bersetuju untuk tidak setuju dengan pandangan dia mengenai saya.

dory n airis [bukan dia kawan yang saya maksudkan....] =)